Dyson DC19T2 Multifloor grijs, paars

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson DC19T2 Multifloor grijs, paars op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

techsupport 21-01-2013

Na jaren plezier van een Philips Vision Excel te hebben gehad (en nog steeds eigenlijk) nu voor een Dyson gekozen.
Zuigkracht is prima en constant. De zuigbuis is precies lang genoeg voor mij (1.78 m). Er schijnt een verlengstuk voor de zuigbuis optioneel verkrijgbaar te zijn overigens.
De slang had misschien iets langer mogen zijn, maar goed dat zal ook ten koste gaan van de zuigkracht en handelbaarheid tijden het stofzuigen.
Tot nu toe bevalt de stofzuiger prima.
Voor wat betreft degelijkheid en duurzaamheid zal de toekomst dit moeten uitwijzen.
Wellicht dat er nog een vervolg review volgt na langere ervaring met deze stofzuiger :-)

Blacktip 22-12-2012

Na jaren verschillende Miele stofzuigers eindelijk voor de verkoop praat van Dyson gegaan... helaas wat een teleurstelling. Waar te beginnen, met mijn 1.86 is de buis en slang net iets te kort voor comfort, de plastic houder voor de buis is zo klein dat hij er uit valt als je er even tegenaan stoot dus opbergen is vervelend, die houder gaat het geen jaar volhouden vermoed ik. Zuigkracht vergeleken met een 2000 watt Miele valt mij erg tegen (moeite met zand en zout van een stenen vloer, wat ik met een flink aantal aquaria nogal vaak op de grond heb). De zak/bak moet erg vaak geleegd worden, vergeleken met de Miele gaat er ongeveer 1/4e in voordat je de bak moet legen (en dit doe je toch vaker omdat het er niet uit ziet). Trappen zijn ook een probleem, de turbo zuig kop is erg fors wat niet handig is met een Nederlandse trap (het is nu sneller om er even een dwijl over te halen ipv de stofzuiger, resultaat is dat het nu wel iets schoner is...maar niet echt een pluspunt van de Dyson).

Pluspunten:
- iets lichter dan de 2000w Miele
- goed voor de economie omdat ik over 9 maanden een nieuwe koop (ik kon echt niets anders bedenken).

Wat zou Dyson moeten verbeteren :
- Langere slang en buis
- betere houder om de slang in te zetten (fors steviger en niet op een flexibel uitsteekseltje)
- minder doorschijnend plastic voor de opvang bak, een kleiner raampje(s) is ook voldoende om te zien of de bak vol zit en dit ziet er niet zo smerig uit
- idee van de draaiende zuigmond is goed, het is alleen te groot.